tisdag 24 augusti 2010

Snabba havrekakor

Fick tips om dessa havrekakor av en läsare (Tack Stefan). Bara tre ingredienser och tio minuter i ugnen. Ett sådant enkelt recept kunde jag bara inte motstå att testa. Perfekt att slänga ihop vid oväntat besök eller när sötsuget faller på. Har du något snabbt recept med få ingredienser? Dela gärna med dig!


Du behöver
3 ½ dl havregryn
1 ½ dl socker
150 g smör

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda havregryn och socker i en bunke. Smält smöret och häll det hett i bunket. Blanda. Klicka ut i små formar på plåt. Grädda i ca 10 min. Blir ungefär 35 st.

6 kommentarer:

  1. Åh vilken mysigt blogg du har! Nu vet jag var jag ska leta recept nästa gång jag ska baka! Inspirerad!

    Kraaam anso

    SvaraRadera
  2. vad goda dom var

    SvaraRadera
  3. Dom är så grymt goda!!

    SvaraRadera