tisdag 29 mars 2011

Ananaspaj med hallon

Min kombo Therese gör världens godaste ananaspaj med hallon i. Var bara tvungen att sno receptet och dela med mig till er!


Pajskal
150 gram smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Fyllning
1 ägg
2 dl turkisk youghurt
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
400 g avrunnen krossad ananas
En näve hallon

Arbeta ihop degen.  Tryck ut i en pajform. Rör ihop ägg, youghurt, socker och vaniljsocker till en jämn smet. Rör till sist ner ananasen och fyll skalet med annanassmeten. Strö hallonen över och grädda på 175 grader i ca 40 minuter, tills pajkanterna har fått lite färg och fyllningen börjat stelna. Ät varm, ljummen eller kall, gärna med grädde eller glass.

Söta saker




Ananaspajen är mitt (vårt) bidrag till 
Söta sakers utmaning 'Månadens sötsak', 
som i mars har temat Frukt.

5 kommentarer:

  1. Verkar super! Måste prova med hallon i nästa gång jag gör denna (:

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut! Jag har tänkt att jag ska testa att göra en ananaspaj någon gång men har tyvärr inte gjort det än. Jag borde nog testa att göra denna ;)

    SvaraRadera
  3. Ser supergott ut! Älskar allt med hallon!

    SvaraRadera
  4. Mums vad gott, får testa det receptet också. Spännande med hallon!

    SvaraRadera