fredag 18 februari 2011

Ärtskott

Idag lyser solen, asfalten kikar fram och jag längtar efter vår! Kommer ju dock med all trolighet att dröja ett tag till innan det är vår på riktigt, men varför inte tjuvstarta lite inne? Till exempel genom att så ärtor som blir till gröna fina ärtskott att njuta av i salladen.


Fyll en liten kruka med jord...


...strö över torkade ärtor (såna som man kokar ärtsoppa av)...


...fyll på med ungefär 1 cm jord och vattna.

Nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska få skörda mumsiga ärtskott om nån vecka!

6 kommentarer:

  1. Åh det ska jag också göra! Du måste visa resultatet sen. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt! :) Trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna, Ärtskott som är så gott! Blir så glad av dina inlägg, peppigt och vårigt :)

    SvaraRadera
  4. Tjuvstarta är bra! Åh solen ser så lockande ut, vill sträcka fram ansiktet och bländas.

    SvaraRadera
  5. Åh! Det ska jag prova bums :D Perfekt för Alva att kunna hjälpa till. Tomatfrön var i minsta laget för hennes små fingrar :)
    /Emma

    Förresten! Jag blir alltid så glad av att kika in här hos dig :)

    SvaraRadera